assalammualaikum , tak jawab dosa kalau jawab sayang =)

Sabtu, 12 Mac 2011

d.i.s.u.a.t.u.p.a.g.i

assalammualaikum dan salam sejahtera ke atas kalian .


kisah yg akan saya kongsikan kali ini agak lucu bg saya . kejadian ini berlaku awl pg semalam ketika saya dalam perjalanan menuju ke kampus . tiba di satu hentian pelajar menunggu bas selepas melalui beberapa checkpoint dri tempat saya menunggu bas berkenaan (bas kaler kuning yg tertera "bas sekolah") , pak cik bas yg macho lg ensem itu pon berhentilah untuk mengambil beberapa org pelajar d situ . sedang saya asyik melayan hot fm (tajok hotchat ketika itu ialah 'aku budak kampung') dengan henfon murah sony zylo saya , terdengar 1 jeritan yang tenggelam timbul dek bunyi bising enjin bas . sala seorang pelajar perempuan yang baru sahaje naek bas dri checkpoint td (tanpa sempat duduk walaupon sekejap) menjerit " pakcikkkkkkk , jgnnnnnn jalannnn duluuuuuu !!!! dan dengan pantas dan efisyen hamba allah berkenaan meluru ke bahagian hadapan bas (bhgian dlm ye,kalau bhgian lua da mati kne langgar da) . pak cik bas yg tergezot itu dengan cekapnye terus menekan brek dan memberhentikan bas d bahu jalan . keadaan ketika itu kecoh juge . seorang daripada rakan hamba allah tersebot tersenyum senyum kalah kerang tak mandi (kerang busuk) dan akhirnye meletuskan ketawa beliau sedangkan kami yang laen tertnye tanye " apekah yang sedang berlaku ?? " tiba tiba terdengar satu suara yang merdu menjawab segala persoalan dan kekeliruan yang bersarang d fikiran kami . suara itu berkata " beg that girl tertinggal kt bus stop la ! ". maka jawapan dari suara merdu itu disambut dengan hilai tawa kami 1 bas . hahahahahahahahaha . kesian hamba allah itu . malu jugak la hamba allah berkenaan . naseb baek tyme itu tade seorang pon student lelaki yg naek bas kami . kami bukan ketawa sebab beg beliau tertinggal , tp kami ketawa bila mengenangkan gelagat beliau yang berlari ke bhgian hadapan bas smbil menjerit tanpa memikirkan ramai yang memerhatikan beliau pada saat itu . pagi pagi lagi hari saya sudah dihiasi dengan keceriaan . terima kasih kawan (tade name sbb ta knl pn sape beliau) . moral of the story , sblm dengan komfiden naek bas 2 , jeling jeling la dulu kt bustop kot kot ade barang yang tertinggal . naseb baek pak cik bas 2 bawu je gerak siket , ta jao dri bustop . kalau tidak , tak pasal kne patah balek . dengan keadaan bas yg panjang tu mmg semester depan la bawu smpai kampus (over je padahal ta smpai pn semester dpn) . oke la , kisah yg saya kongsikan ini tiada langsung niat mahu memalukan sesiapa . cume sekadar berkongsi (sebenarnye saya pn pernah melalui kejadian yg sama tyme sekolah menengah dulu) .
akhir kata , " sharing is caring sayang ! " .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan